Lösning efter problem med Grid Pad Go 8 Gen2 och Grid Pad Go 10 Gen2:
Efter Blåskärmsproblematik på vissa Grid Pad Go Gen2 har vi nu tillsammans med Smartbox hittat en lösning som eliminerar problemet, se instruktionen nedan.
Eller få assistans av Smartbox. Navigera till: www.thinksmartbox.com öppna chatten som du finner nere till höger på deras hemsida. Som fråga skriver du “Grid Pad Go Gen2 problem” och Smartbox kommer be dig starta “Remote Support” som du kan hittar i apparatens startmeny i Windows.
Eller om ni önskar, hör av er till oss för assistans med att implementera lösningen. Växelnummer 08 – 711 20 30.
- Öppna Enhetshanteraren – genom att högerklicka på ikonen för Start-menyn eller sök på Start-menyn
- Expandera Systemenheter och Högerklicka på:
”Intel Smart Sound SST Audio Controller (Systemenheter\Intel(R) Smart Sound-teknik ljudstyrenhet)” - Uppdatera drivrutin
- Välj drivrutiner på min datorn
- Låt mig välja från en lista över tillgängliga drivrutiner på min dator
- Avmarkera “Visa kompatibel maskinvara”
- Välj Microsoft i listan tillverkarens
- Välj High Definition Audio Controller
- Den säger att din drivrutin inte är kompatibel men välj att installera ändå
- Installera och starta om din dator